בדיקת מצב הקרקע לפני רכישתה

מתעניינים ברכישה של קרקע להקמת פרויקט נדל"ן? בין הבדיקות המקדימות חשוב לבחון את היסטוריית שימושי הקרקע והאם מצויים בה מהזמים

בעשור האחרון, המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף פעולה עם רשות המים, החל ליישם בצורה קפדנית יותר, את המדיניות למניעה וטיפול בקרקעות מזוהמות.

ידי חברת Envirotech מתמחה בביצוע איפיון אתרים מזוהמים על ידי בדיקתן וכן שיקומן, בידי מומחי הסביבה של החברה.

Envirotech מספקת שירותי ייעוץ, תכנון וניהול של פרויקטים סביבתיים, לרבות כל הפעולות הקשורות לקרקעות מזוהמות. שירותי החברה כוללים ביצוע סקרים היסטוריים, סקרי קרקע וגז בקרקע וסקר מי תהום, לצד המלצות של איטום מרתפים וחניוניםמפני גזי קרקע ועד שיקום אתרים בהם קרקעות מזוהמות. השירותים מסופקים לגופי נדל"ן, יזמי נדל"ן, בעלי קרקעות ואדריכלים על פי הנחיות המשרד להגנת הסביבה.

הצורך בבדיקת קרקעות

הצורך בבדיקת קרקעות בישראל עלה עקב התגברות המודעות לבעיות של זיהום קרקעות והשלכותיהן. קרקע מזוהמת מורכבת בין היתר ממזהמים מומסים, נדיפים וספוחים שמקורם בענפי מסחר ותעשייה, ומסוגים שונים של חומרים מסוכנים. המזהמים הגיעו לקרקע ולמי תהום בעקבות הטמנה לא מסודרת של פסולות שפך מכוון או תקלות בהליכי ייצור בהם מעורבים חומרים, המוכרים כמסוכנים לבני אדם. חומרים אלו עלולים לגרום לשורה ארוכה של בעיות בריאות, בין היתר במערכת העיכול, בעור ובמערכת הנשימה, וזאת בנוסף לפגיעה מהותית במקורות מים, בצומח ובחי. עקב כך, המשרד להגנת הסביבה פועל בשנים האחרונות לקידום דרישות לבדיקת ואיתור קרקעות חשודות בזיהום ולפעול למען שיקומן.

בדיקות ופעולות חשובות לביצוע

חברת Envirotech, מלווה באופן אישי את הלקוח לכל אורך ההליך של חקר אתרים החשודים בזיהום והטיפול בהן, החל משלבי תכנון ועד קבלת אישורים מרשות המים ו/או מהמשרד להגנת הסביבה. בין היתר רצוי לבצע את הבדיקות והטיפולים הבאים טרם רכישת הקרקע:

  • סקרים היסטוריים- שלב בדיקה ראשוני וחיוני המתבסס על כל מידע רלוונטי קיים אודות פעילות שנעשתה בעבר עם חומרים מסוכנים, לרבות מידע ארכיוני, תצלומי אוויר, מפות, תשאול גורמים רלוונטיים ומסמכים ותרשימים היסטוריים נוספים. זאת  לשם בחינת אפשרות למוקדי זיהום בקרקע שיכולים להיות רדומים או פעילים בהתאם לממד הזמן. בהסתמך על ממצאי הסקר תופק תוכנית דיגום של קרקע, גז בקרקע ומי תהום הנדרשת באישור המשרד להגנת הסביבה.
  • סקרי גז קרקע-  מבוצעים בעת בדיקת האתר בעזרת טכנולוגיות אקטיביות ו/או פסיביות, המיועדות לקרקעות חשודות בזיהומים שמקורם בחומרים נדיפים אורגנים. הבדיקות בוחנות את הקרקע בתלת מימד על ידי דיגום ממצאי גז הקיים בין גרגרי הקרקע.
  • סקרי קרקע- נעשים בטכנולוגיות קידוח שונות הבודקות באופן חודרני את הקרקע על בסיס ממצאי סקר היסטורי וסקרי גז קרקע. הבדיקות מבוצעות בעומקים שונים ונבדקות בשטח ובמעבדה אנליטית. על פי הממצאים המתקבלים מוערכים האמצעים הנדרשים לטיפול בקרקע.
  • שיקום קרקעות מזוהמות- שיקום המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות וחדישות המתעדכנות כל הזמן, כולל טיפולים בתוך הקרקעות, בקרקעות חפורות וכן במתקני שיקום קרקעות. הטיפול יכול להתבצע באמצעים שונים כגון שטיפה, שריפה ו/או אמצעים ביולוגיים.

לקבלת עוד מידע מקצועי בנושא קרקעות מזוהמות, צרו קשר עם חברת Envirotech בטלפון 1-700-500-803

השאירו פרטים